Slide background

PORADNIE

Przyjmowanie pacjentów w poradni specjalistycznej w sytuacji zagrożenia epidemicznego odbywa się według nowych zasad przyjęcia i przebywania na terenie poradni, zgodnie z zaleceniami GIS.

Do poradni pacjenci zgłaszają się pojedynczo, osoby towarzyszące mogą wejść tylko w uzasadnionych przypadkach (pacjenci wymagający dodatkowej opieki, pacjenci z niepełnosprawnościami, dzieci).

Pacjenci umawiani są na wizyty na konkretną godzinę, z zachowaniem odstępu czasowego. W poczekalni może przebywać ograniczona liczba pacjentów. Konieczne jest zachowanie odległości 1,5 metra od innych osób.

Każdy pacjent musi mieć zakryte usta i nos maseczką lub przyłbicą. Jeżeli jej nie posiada zostaje pouczony o konieczności jej stosowania i otrzymuje maseczkę od personelu.

Po wejściu na teren poradni pacjent (oraz osoba towarzysząca) obowiązkowo:

  • dezynfekuje ręce,
  • poddaje się pomiarowi temperatury ciała wykonywanemu przez pracownika rejestracji wyposażonego w środki ochrony osobistej,
  • wypisuje „Ankietę wstępnej kwalifikacji”.

Następnie odbywa się rejestracja, a pacjent jest kierowany przed gabinet lekarski, gdzie oczekuje na przyjęcie.

W czasie wizyty w gabinecie lekarskim, personel medyczny również jest wyposażony w środki ochrony osobistej.

Po zakończeniu wizyty następuje dezynfekcja sprzętu i pomieszczeń, w których przebywał pacjent.

 

Rejestracja do Poradni Specjalistycznej możliwa jest na trzy sposoby:

Osobiście:

od poniedziałku do piątku w godz. 8.00-14.30. Podczas osobistej rejestracji wymagane jest:

  • posiadanie maseczki ochronnej
  • pomiar temperatury
  • stan zdrowia bez infekcji górnych dróg oddechowych.

Telefonicznie:

od poniedziałku do piątku w godz.9.30-14.30

 

Rejestracja do Poradni Specjalistycznej odbywa się na podstawie skierowania.

UWAGA! Nowością jest e-skierowanie – jego posiadacz musi podać kod skierowania i numer pesel.

Ze względów epidemiologicznych (zachowanie dystansu społecznego oraz konieczność dezynfekcji pomieszczeń i sprzętu) uprzejmie prosimy o przybywanie do poradni o wyznaczonej godzinie – poprawi to komfort Państwa wizyty i skróci czas oczekiwania na przyjęcie.

 


 

PRACOWNIE

W dobie pandemii Pracownia RTG/TK świadczy usługi dla pacjentów hospitalizowanych oraz pacjentów ambulatoryjnych zgodnie z zasadami reżimu sanitarnego.

Pacjenci na badania RTG/TK kierowani do naszych pracowni wchodzą osobnym wejściem od strony kaplicy szpitalnej. Aby wejść na teren szpitala, należy użyć dzwonka znajdującego się przy drzwiach. 

Pacjent przed wejściem szpitala musi mieć zakryte usta i nos maseczką lub przyłbicą.

Po wejściu na teren szpitala należy:

  • zdezynfekować ręce, 
  • wykonać pomiar temperatury
  • wypełnić ankietę wstępnej kwalifikacji.

Po weryfikacji skierowania z dowodem osobistym oraz dopełnieniu pozostałych formalności, pacjent kierowany jest do Pracowni RTG lub TK.

 

Pracownia RTG

 

Badania RTG pacjentom ambulatoryjnym wykonujemy na bieżąco za wyjątkiem badań wymagających specjalnego przygotowania. W takim przypadku pacjent zostaje poinformowany indywidualnie o przygotowaniu do badania przez pracownika Pracowni RTG.

 

Pracownia TK

 

Do badań tomografii komputerowej pacjenci ambulatoryjni umawiani są na konkretną godzinę, po uprzedniej rejestracji zgodnie z kolejką oczekujących na badanie.

Aby ustalić termin badania należy zgłosić się osobiście (lub za pośrednictwem osoby trzeciej) ze skierowaniem do Pracowni TK.

Terminy ustalane są:

  • w poniedziałki w godzinach 8.00-17.00
  • od wtorki do piątku w godzinach 8.00-14.30.

Po ustalenie terminu pacjenci otrzymują informację dotyczącą przygotowania do badania wraz z formularzem „Wywiad przed badaniem TK” (do wypełnienia w domu).

Istnieje również możliwość rejestracji drogą elektroniczną. Należy wówczas wysłać skierowanie wraz ze swoim numerem telefonu na adres mailowy rtg-tk@zoz.net.pl. Rejestratorka medyczna oddzwoni wówczas z informacją o terminie i godzinie badania oraz o sposobie przygotowania (zgodnie ze skierowaniem).

 

Wyniki badań RTG/TK

 

Wyniki badań RTG/TK można odebrać osobiście od wtorku do piątku w godzinach od  15.00 – 17.00 (o terminie odbioru pacjenci informowani są po wykonaniu badania).

Osoby trzecie mogą odebrać wynik wyłącznie na podstawie upoważnienia.

 


 

PORÓD W CZASIE PANDEMII

 

Każda pacjentka zgłaszająca się do porodu poddawana jest wywiadowi epidemiologicznemu, w którym oświadcza o stanie zdrowia.

Porody odbywają się uwzględnieniem procedur dotyczących COVID-19.

Pacjentka rodząca ma do dyspozycji pojedynczą salę porodową wraz z pełnym węzłem sanitarnym.

Możliwe są porody rodzinne z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.

Osoba towarzysząca może uczestniczyć w trakcie zaawansowanego porodu po wypełnieniu ankiety epidemiologicznej.

W przypadku cięcia cesarskiego osoba towarzysząca może kangurować noworodka w miejscu do tego wydzielonym.

Rzeczy dla pacjentek i noworodków przebywających na oddziale można przekazywać od poniedziałku do piątku w godzinach 10:30-12:30 w pomieszczeniu naprzeciw dawnej apteki szpitalnej: wejście od ul. Chorzowskiej (furtka za sklepikiem medycznym lub przy budynku administracji).

 

Zespół Opieki Zdrowotnej w Świętochłowicach sp. z o.o.

41-605 Świętochłowice, ul. Chorzowska 38
Sąd Rejonowy w Katowicach, KRS: 0000426290 NIP: 627-16-69-770 REGON: 000311450

Kontakt

Centrala Telefoniczna
32 245 50 41~5

Izba Przyjęć
32 621 95 03

Kancelaria Ogólna
tel. 32 621 95 35, fax. 32 245 34 40