Slide background

Wychodząc naprzeciw problemom natury etycznej, w Zespole Opieki Zdrowotnej w Świętochłowicach sp. z o.o. wyłoniona została grupa, złożona z osób cieszących się powszechnym zaufaniem, do której – jako do Zespołu Etycznego, mogą zwracać się osoby zatrudnione i współpracujące ze Szpitalem
oraz pacjenci i/ lub osoby bliskie z problemami natury etycznej.

Podstawowym celem działania Zespołu jest udzielanie pomocy pracownikom, współpracownikom, pacjentom lub członkom ich rodzin albo osobom bliskim w podejmowaniu trudnych decyzji etycznych, zwłaszcza w obliczu śmiertelnej lub ciężkiej choroby.

Do podstawowych zadań Zespołu należy:

  • identyfikacja i analiza zadań i procesów wrażliwych, potencjalnie narażonych na występowanie zachowań nieetycznych, nielegalnych;
  • prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu: personel – pacjent/osoba bliska;
  • prowadzenie mediacji w sytuacji konfliktu między personelem;
  • rozpatrywanie zgłoszonych skarg, rozwiązywanie problemów i zagadnień związanych
    z nieetycznym zachowaniem personelu Szpitala;
  • wydawanie etycznych opinii w sprawach trudnych przypadków klinicznych.

Pacjenci, osoby bliskie oraz pracownicy i współpracownicy Zespołu Opieki Zdrowotnej w Świętochłowicach sp. z o.o. mogą zgłaszać wnioski do Zespołu:

- poprzez e-mail: etyka@zoz.net.pl,

- pod numerem telefonu: 32 621 95 35,

- osobiście w wyjątkowych sytuacjach.

Skład Zespołu określa Zarządzenie Wewnętrzne Zarządu Zespołu Opieki Zdrowotnej w Świętochłowicach sp. z o.o.

Zespół Opieki Zdrowotnej w Świętochłowicach sp. z o.o.

41-605 Świętochłowice, ul. Chorzowska 38
Sąd Rejonowy w Katowicach, KRS: 0000426290 NIP: 627-16-69-770 REGON: 000311450

Kontakt

Centrala Telefoniczna
32 245 50 41~5

Izba Przyjęć
32 621 95 03

Kancelaria Ogólna
tel. 32 621 95 35, fax. 32 245 34 40